מהו אחד הגורמים המשפיעים ביותר על היכולת שלכם להגן על עצמכם?
אחד הדברים החשובים בהגנה עצמית בכלל ובקרב מגע בפרט הוא "עבודת רגליים"

אם אתם לא יציבים יהיה אפשר להפיל אתכם בקלות. אם אתם לא יציבים יהיה לכם מאד קשה לתת מכות חזקות, יהיה לכם קשה לזוז כמו שצריך (כדי לא להיות כמו ברווז במטווח).
יש שלוש דברים חשובים שקשורים לעניין, שכל אחד שרוצה להגן על עצמו חייב לדעת אותם ולהתאמן עליהם:
1. איך לעמוד נכון בסיטואציה של "הגנה עצמית"
2. איך לזוז נכון בלחימה
3. איך לשלב הכל ביחד כולל לתת מכות

נתחיל עם "עמידת מוצא"
כדי 
שיהיה קשה להפיל אתכם, אתם רוצים להפוך את הגוף שלכם ל"חצובה":
רגל חלשה קדימה, משקל גוף באמצע, שתי רגליים מכוונות קדימה וברכיים קצת מכופפות.

איך לזוז נכון
אתם רוצים כל הזמן (כמה שאפשר) במצב הנתון להיות יציבים תוך כדי תנועה. כשאתם רוצים ללכת קדימה הרגל הקדמית מובילה ורק אחר כך הרגל האחורית מצטרפ
כשאתם רוצים לזוז אחורה הרגל האחורית מובילה. אותו דבר לגבי הצדדים.
וכשאתם רוצים לתת מכות תוך כדי תנועה, הכוח של המכה מגיעה בעיקר מהאגן. איך לוקחים את הכוח מהאגן למכה?
אם אתם רוצים לתת מכה עם יש שמאל אתם נותנים צעד קטן עם רגל שמאל, ואם אתם רוצים לתת מכה עם יד ימין אתם נותנים צעד קטן עם רגל ימין. כמובן שזה דורש הרבה תרגול.

ממליץ להתחיל רק מעמידת מוצא ואחר כך כולל תזוזה, ורק לאחר מכן להוסיף גם מכות.

בסרטון המצורף אני מסביר בדיוק איך עושים וגם מדגים את הכול.
מקווה שלא תצטרכו להשתמש במידע הזה "במצב אמת" אבל עם כן תעשות את זה על הצד הטוב ביותר ובעז"ה תגיעו הביתה בשלום!



-----

איך לתת בעיטת הדיפה כמו מקצוען?
ואיך הצלחתי להגן על עצמי במציאות?

בעיטת הדיפה זה בעצם בעיטה שבו אתם במצב שתוקף כלשהו מתקרב אליכם ואתם רוצים להדוף אותו מעליכם.
יכול להיות מצב שהוא יותר גדול מכם יותר חזק מכם ויותר אגרסיבי מכם. בשביל לתת בעיטת הדיפה אפקטיבית אתם צריכים קצת מרחק. אם הוא קרוב מידי לא יהיה לכם מספיק מקום כדי לתת בעיטה.
בגדול "בקרב רחוב" אני מעדיף להשתמש במכות קצרות שיותר מתאימות לטווח קצר- כמו מרפקים, ברכיים, ואגרופים.
אחת הסיבות שאני מעדיף להשתמש במכות קצרות ומהירות (לא כל מיני בעיטות גבוהות) במיוחד אם יש לי מכנסיים צמודות שלא יתנו לי להרים את הרגל גבוה, או אם הרצפה מחליקה (שמן, מים וכד') אפשר ליפול בקלות.
והסיבה השנייה היא שבעיטות הן יחסית מכות שלוקחות יותר זמן. במיוחד אצל מישהו שלא מתאמן עליהן באופן קבוע, ויותר קל לתפוס לי את הרגל.

בכל זאת יש כמה סוגי בעיטות שאתם חייבים להכיר ולתרגל:
בעבר דיברתי על ה"לו קיק",
היום נדבר על בעיטת הדיפה:
אני מרים את הרגל שלי כשהיא מקופלת, ותוך כדי שאני הודף את התוקף אני מיישר את הרגל.
אני יכול להשתמש בכל כף הרגל, בעקב או באזור של האצבעות.
אני יכול לכוון לחזה, או לפנים.

אז איך הצלחתי להגן על עצמי עם בעיטת הדיפה?
הייתי לפני הרבה שנים ב
סיטואציה שבחור שהיה נראה יותר גדול ממני, יותר חזק ויותר אגרסיבי, התחיל לתקוף אותי מילולית ופיזית.
ואני לא נשארתי חייב- נתתי לו בעיטת הדיפה.
הוא חטף ונפל על הרצפה. לאחר מכן הוא קם וניסה לתקוף שוב, ושוב נתתי לו בעיטת הדיפה והוא נפל והבין שאין לו הרבה סיכוי וברח.

אז קודם כל כמובן שאם את יכולים לצאת מהמצב בדרכי נועם אני ממליץ בחום,
אבל אם מדובר בסיטואציה שדרכי נועם לא יעזרו (פיגוע חלילה או כל מצב שאתם רואים שזה הולך
לכיוונים לא טובים), אתם צריכים לעשות מה שאתם צריכים לעשות כדי להגן על עצמכם ולהגיע הביתה בשלום.
בעיטת הדיפה היא אפשרות מעולה, וכמובן צריך להתאמן על זה הרבה כמו כל דבר בחיים.

מקווה שלא תצטרכו אבל אם כן תעשו את זה על הצד הטוב ביותר!!!
אשמח לשמוע את התגובות שלכם על המאמר מוזמנים להשאיר כאן למטה
 


-----
משה קוניקוב: 0559779291
iccs קרב מגע

משה קוניקוב

iccs קרב מגע
https://www.ykravmaga.co.il/


Comments

חיפוש לפי קטגוריה

תמונות