אני רוצה לשתף אתכם בעצות לחורף בריא כדי שתוכלו לעבור בשלום את החורף, וגם את הסתיו המתעתע בנו עם יום של חום ויום של קור, ומבלבל גם אותנו.
אתחיל מרעיונות נגישים הנמצאים בכל בית ובהישג יד, ואמשיך בחיזוקים מקצועיים יותר.


נפלאות הבצל
לבצל סגולות רבות. בהקשר לחורף הבצל עוזר לנו בהקלה במקרים של גודש במערכת הנשימה. כאשר האף נסתם או דולף וכן כאשר ישנו שיעול עם ליחה - מומלץ ביותר לחתוך בצל לארבעה רבעים ולשים בצלוחית ליד הראש בזמן השינה. אדי הבצל יעזרו לאף להיפתח וכך יקלו על הנשימה בזמן השינה, שכן בדרך־כלל השכיבה מחמירה את הסתימה באף. הם גם יזרזו את ההחלמה מהצינון. אדי הבצל יעניקו הקלה גם בשיעול ליחתי, ויזרזו את ההחלמה ממנו. ומה שחשוב: השימוש בבצל בטוח לחלוטין, גם עבור תינוקות קטנים ביותר.

שימוש נוסף בבצל לטיפול בנזלת ובליחה: לחתוך בצל לפרוסות עבות, להוסיף 3-4 כפות דבש ומיץ מחצי לימון (לא חובה), לערבב הכול ביחד (בתחילה הערבוב קשה יותר, אך עם הזמן תעלה כמות הנוזלים והערבוב יהפוך לקל יותר). להשאיר את התערובת לעמוד כמה שעות (או לילה), ואז לקחת כף מהנוזלים כל שעה-שעתיים. שימו לב: אין לתת לתינוקות מתחת לגיל שנה!!!
ולמי שלא אוהב את הריח...


שום, על שום מה?
סגולותיו הרפואיות של השום ידועות כבר אלפי שנים; ישנן עדויות על שימוש בשום כבר בימי פרעוני מצרים. בני ישראל מתלוננים "זכרנו את הבצלים ואת השומים"... ויש מפרשים המתייחסים לכך שהמצרים הוסיפו שום למזונם על־מנת להגדיל את תפוקת העבודה שלהם.
סגולות השום ידועות כיעילות במצבים רפואיים רבים. הוא מסייע לטיפול בבעיות נשימה, בבעיות כלי דם, במחלות פרקים ובבעיות פוריות. הוא מגרש טפילים, ויש לו אפילו תכונות אנטי־סרטניות. בחורף אנו נעזרים בסגולותיו האנטי־בקטריאליות והאנטי־ויראליות של השום, ומטפלים בעזרתו בדלקות ובזיהומים שונים.

לא לשווא מכונה השום 'האנטיביוטיקה של הטבע'. החומר הפעיל בשום הוא האליצין. חומר זה פועל בתגובה כימית עם חיידקים ועם טפילים שונים, וכך מביא למותם ולבלימת התפתחותם של זיהומים, דלקות ומחלות.
לעומת האנטיביוטיקה הסינתטית, השום אינו פוגע בפלורה הטבעית של המעיים (שכבה רירית במעיים המלאה בחיידקים טובים שמסייעים לנו בפעולת העיכול). הוא גם מטפל בווירוסים, שאנטיביוטיקה אינה פועלת מולם. בעוד סוגים שונים של אנטיביוטיקה אסורים בתקופות שלפני ואחרי לידה – השום בטוח לשימוש בכל מצב.
כמובן, אין לראות בנאמר כאן תחליף להנחיה רפואית ללקיחת אנטיביוטיקה.
בכל מקרה של חולי ממשי יש להתייעץ עם מטפל מומחה.
ההמלצה היא לאכול שן עד שתיים על בסיס יומיומי בכדי לשמור על מערכת חיסון חזקה ויעילה. ככל שחותכים יותר את השום, כך מפעילים יותר את האליצין - החומר הפעיל, על כן מומלץ לחתוך אותו דק דק או לכתוש אותו ולאכול סמוך ככל הניתן לחיתוך, כיוון שהחומר הפעיל מתאדה עם הזמן.

ניתן לקנות תכשירים שונים של טיפות שום. בדרך־כלל הם פחות מומלצים, גם זה בשל התאדות החומר הפעיל. כמו כן, תכשירים שמשווקים כנטולי ריח הם ככל הנראה אינם יעילים מספיק, כיוון שהחומר הפעיל בשום הוא גם זה שאחראי על הריח שלו.
אז מה עושים כדי להפיג את ריח השום? ניתן ללעוס מסטיק מרענן, לשתות משקה חם או ללעוס פטרוזיליה, שומר או נענע. גם צחצוח שיניים מרובה יכול להועיל.


התלבשו עם מחשבה
סתיו. הבוקר קריר, בהמשך מתחמם ובערב שוב קר. יש ימים כאלו ויש ימים אחרים, ואתם תוהים: מה ללבוש? במה להלביש את הילדים?
מבחינת מערכת החיסון אלו ימים מאתגרים במיוחד ומועדים לנפילות. לגוף המדהים שלנו ישנה מערכת הגנה ראשונית טבעית שמגינה עליו מפני פגעי מזג האוויר ומפני חיידקים ווירוסים שונים. המערכת הזו מקיפה את הגוף כולו. בימי הקיץ ממוקמת מערכת ההגנה ממש מתחת לפני העור בכדי להיות נגישה וזמינה להגן על הגוף, אולם בזמן החורף נכנסת מערכת ההגנה עמוק יותר לתוך הגוף, וכך אינה נמצאת בקו ההגנה הראשוני, וזאת מתוך הסתמכות על הביגוד המותאם לחורף – ביגוד ארוך ועבה יותר ששומר עלינו, ומסתבר שלא רק מפני הקור.

הבעיה מתחילה בימים המבלבלים הללו.
לנו, ועוד יותר לילדים, קצת קשה לעבור לבגדי החורף. אנו מנסים למשוך עוד קצת עם הבגדים הקצרים, ואז, למעשה, אנחנו משאירים את הגוף ללא הגנה מספיקה. שימו לב שאכן, אנשים רבים נהיים חולים דווקא בתקופת המעבר מהקיץ לסתיו, ושוב במעבר מהחורף לאביב.
לכן חשוב ביותר להקפיד ללכת בביגוד ארוך, גם אם הוא דק יותר, כבר עכשיו, ולעזור למערכת ההגנה שלנו לשמור עלינו. כדאי לזכור עיקרון חשוב זה גם בתקופת סוף החורף, שבה אנו ממהרים להתקלף מהבגדים הארוכים והעבים, לפני שמערכת ההגנה הספיקה לצאת החוצה לעזרתנו.


תזונה מכוונת אישית
בתקופה זו, המאתגרת את מערכת החיסון, יש לעזור לה ולהשתדל שלא להקשות עליה. במה דברים אמורים? באוכל שאנו אוכלים.
המזון הוא הדלק של הגוף. כאשר אנו אוכלים אוכל מזין ובריא, ובעיקר אוכל שמתאים לגוף הפרטי שלנו - אנו מחזקים אותו, אך כאשר אנו אוכלים אוכל שאינו טוב לגופנו - אנו מחלישים את מערכות הגוף ובכללן את מערכת החיסון.
חשוב להבין, כי לכל גוף בזמן נתון יש מזונות שמחזקים אותו וישנם שמחלישים. הם יכולים להיות מזונות הנחשבים כבריאים, אבל את האדם הספציפי הזה - הם מחלישים. על־ידי בדיקה פשוטה ניתן לבדוק בהתאמה אישית לכל אחד אילו מזונות מומלצים עבורו ומאילו כדאי לו להימנע. הבדיקה יעילה לחיזוק הגוף גם בהתמודדות עם בעיות שונות ומגוונות, והיא מומלצת ביותר לתינוקות הסובלים מגזים ומכאבי בטן.
למידע אודות התאמת המזונות ניתן לפנות אלי.


מתחממים מבפנים
הסתיו כבר כאן, החורף מגיע, ויש דרך נוספת לעזור לך ולמשפחתך ולחזק אתכם: מאכלים מבושלים, קטניות, ירקות שורש ובכלל אוכל חם, חשובים ביותר בימי החורף. הם מחממים את המערכות הפנימיות שלנו, ובכך גם תורמים לחיזוק מערכת החיסון ולעמידה איתנה שלה בפני הקור של החורף.
אז גם אם אנחנו רוצים לארגן ארוחה קלה וזריזה, בחורף כדאי שהיא תהיה מבושלת. אין זה אומר שאסור לאכול מאכלים חיים, אבל חשיבות מיוחדת נודעת לאוכל המבושל. כמו כן כדאי להימנע בסתיו ובחורף ככל האפשר מאכילת מאכלים קרים ממש.
אז רוצו להעמיד איזה מרק טוב על הגז! הבית יתמלא בריחות טובים, תחממו את הגוף ואת הנשמה ותחזקו עוד קצת את מערכת החיסון.

מזור
אני רוצה להציע לכם תרופה ייחודית שהרכבתי. תרופה שמחזקת את מערכת החיסון וניתנת לשימוש גם כטיפול מונע ומשמר, כדי לתמוך בגוף שלא יחלה וגם כטיפול בזמן מחלה חיידקית וויראלית. ההבדל הוא במינון לקיחת התרופה.
התרופה מכילה את צמח האכינצאה המפורסם, אולם נטילה של צמח זה כשהוא בפני עצמו עלולה להיות בעייתית. בתרופה זו האכינצאה מגיעה בתוספת צמחים שונים התומכים בפעולת האכינצאה ומשלימים אותה לתהליך שלם ונכון, לבניית מערכת החיסון. היא מכילה גם , Thuya, Sulfur, Arnica Euphorbium, Sanguinaria ועוד. שילוב מרכיבים זה מאפשר לה לתת מענה רחב ביותר גם לזיהומים חיידקיים וגם לוויראליים.
התרופה נקראת "מזור" ומגיעה בצורת כדורים קטנים וטעימים, מה שמקל על ילדים, גם קטנים, לקחת את התרופה בשמחה. את ה"מזור" ניתן להשיג אצלי, ולקבל דרך הדואר בכל מקום.


ויטמין "שיא"
צריכה של ויטמין C על בסיס יומי (צריכה מומלצת של 300 מ"ג ביום לילדים ו־ 500 מ"ג למבוגרים) מחזקת את מערכת החיסון. כמובן, ניתן להעשיר את התזונה במזונות עשירים בוויטמין C כמו פירות - קיווי, מנגו, גויאבה ועוד, וירקות כמו ברוקולי, פלפל אדום או כרוב ועוד, אולם כמות הוויטמין המגיעה מתזונה רגילה בדרך־כלל אינה מספקת את כמות הוויטמין הנצרכת לחיזוק מערכת החיסון ולעידודה בזמנים מאותגרים כמו החורף, ולכן מומלץ להשתמש בתוסף ויטמין.
בזמן חולי מומלץ להגדיל את הכמות שלוקחים - מומלץ להתייעץ עם מטפל בתחום בכדי להחליט על המינון הנדרש.


גוף - נפש
היום כבר ידוע בוודאות החיבור בין הגוף לנפש, לכן דרך נוספת לשמור על חוסנו הפיזי של הגוף הוא לשמור על חוסנו הנפשי. חוסן נפשי מושג באמצעות אמונה, תפילה, ועבודה פנימית של מודעות לעצמנו והכלה.
על הקשר הזה בין הגוף לנפש מתבססת גם שיטת הטיפול האנרגטית, המחברת בין מצבו הפיזי של האדם לבין מצבו הנפשי/ רגשי, וכאשר היא משחררת חסימות נפשיות - מתחזק חוסנו של הגוף, ובעיות פיזיות משמעותיות באות על פתרונן.
טיפולים אלו עשויים לסייע לכל אחד ובכל זמן, בייחוד למי שמצבו הנפשי והרגשי פחות חזק ויציב. ניתן להיעזר בטיפולים אנרגטיים כתגבור וכסיוע למערכת החיסון, ובסייעתא דשמיא לעבור את החורף בשלום.
לפרטים אודות הטיפול האנרגטי ניתן לפנות אלי.

-----


מאחלת חורף בריא וקסום.
לכל שאלה או התייעצות אני כאן בשבילכם,
הדס.
02-9971414
053-2727000

bsdhadas@gmail.com

הדס אראל

מטפלת ברפלקסולוגיה, דיקור סיני ומסג' תאילנדי מטפלת בטיפולים אנרגטיים שיטת אביבה ומלווה לידות


Comments

חיפוש לפי קטגוריה

תמונות