רגע, לפני שאתה מתחיל, אני קצת חושש מכל התהליך הזה

ברור שאתם חוששים, זה מובן לגמרי. כשמקבלים החלטה על שינויים בבית, זו החלטה הטומנת בחובה הוצאה כספית לא קטנה. כמובן שזה תלוי בהיקף השינוי, אך איך שלא תהפכו את זה, צריך להיערך לכך כספית.
וכשיש הוצאות גדולות, החששות גדלים אף הם. כי נניח שיש לכם את הכסף הדרוש (לפחות כך אתם מעריכים), החששות עדיין שם. איך אני יודע שבחרתי את המתכנן הנכון? את הקבלן? להשקיע בקרמיקה או בריהוט? בקיצור שאלות קשות, אך נכונות.
וככל שיש יותר חששות, כך קבלת ההחלטות, נעשית משימה קשה ומדאיגה.

ממש עזרת לי עכשיו...תכל'ס מה עושים?

הכי קל לומר, פונים ל'לשם שינוי' והכל יהיה בסדר....
בעצם זה נכון, אחת האפשרויות (תמיד תתכן אפשרות נוספת), לפנות ל'לשם שינוי' כדי לשוחח על הנושא, בבחינת 'דאגה בלב איש ישיחנה'. אני אסביר לכם איך זה עובד. בסדר?

שוט.

שלב ראשון - פגישת היכרות:

בפגישה הראשונה, אנחנו משוחחים על הרצונות, על החששות, ועל דרך קבלת ההחלטות. חשוב לזכור, בפגישה זו מותר לכם להגזים, מותר לכם לחלום, ה'דף' שלי סובל את הכל.

וזהו, הכל מסתדר מפגישה אחת?

לא. אבל אתם כבר בדרך הנכונה. כי לאחר שנפגשנו, ורשמתי את כל המאוויים שלכם, אני צריך להכין לכם לפגישה הבאה שלנו, סקיצה של נראות החלום. המטרה בפגישה השנייה, להציג לפניכם את התגשמות החלום, או את החלום ושיברו (תלוי כמה החלום היה מרחיק לכת...), לא תמיד מה שאנחנו חושבים שהוא בלתי אפשרי, אכן הוא כך, לפעמים ניתן להפתיע.

למה אתה מתכוון להפתיע?

טוב ששאלתם. תראו, לפני שהגעתם אלי, מן הסתם שוטטתם במרחבי הרשת, כדי להתרשם ממתכננים / אדריכלים / מעצבים, ולרוב כולם הבטיחו את אותם דברים, יחס אישי, תכנון לפי טעם הלקוח וכו' וזה נכון, וזה חשוב.

איפה ההפתעה?

ההפתעה מתבטאת ברעיון. הסקיצה המוגשת לכם בפגישה השנייה, היא בעצם תוצר 'אפוי' לאחר מס' אפשרויות שנשארו על שולחן העבודה. לב ליבו של התכנון, נעוץ ברעיון.

אז בעצם.. אתה מוכר רעיונות?

מממ...אפשר לומר. תראו, הקב"ה חנן כל אחד מאתנו בכישרונות, הכישרון שלי (כך זה נראה) הוא לתת לכם כיווני חשיבה נוספים שכדאי ורצוי לתת עליהם את הדעת.

ומה עם היחס האישי, הקפה והעוגה?

הליווי בכל שלבי הפרויקט, הנו צמוד ואישי, משלב התכנון ועד המנורה בשרותי האורחים. בסופו של דבר, מי שיצטרך להתגורר ביצירה הזו, זה אתם, ולכן, זה חייב להיות תואם לאופי ולרצונות שלכם.

מה זה דורש מאתנו?

זה מאד תלוי בכם. כמה אתם תהיו מוכנים להיות פתוחים לדברים חדשים, לרעיונות מסעירים, ולשחרר את דפוסי החשיבה המוכרים, לטובת שינויים חדשים ומרעננים.

זה חתיכת 'סרט' כל התהליך הזה...

אבל סרט טוב. אני אגלה לכם סוד. בכובע הראשון שלי, אני קולנוען. לא אחד כזה שהולך לקולנוע, אלא אחד כזה שמייצר אותו. למדתי בבי"ס לקולנוע 'מעלה' במגמת בימוי והפקה, כששנתיים קודם לכן, למדתי אצל אדיר זיק ע"ה קורס בבימוי מצלמות אולפן. לאחר לימודי, עסקתי בתחום הפקת סרטים למעלה מ13 שנים, כשאני משלב הוראת תקשורת לבגרויות בתיכון.

יפה מאד, אבל איך זה קשור?

היתרון של הקולנוע על שאר האומניות, ציור, פיסול, שירה ואפילו תיאטרון, האחד שהוא מכיל את כולם, ושנית, הקולנוע נותן זוויות רבות לסצינה אחת. מי שמתורגל לביים סצינה ולפרק אותה למס' שוטים (שוט = זווית צילום), יכול לדמיין את הבית ה'משתפץ', בזוויות נוספות.
{למעשה, תחום הקולנוע נושק לתחום העיצוב והתכנון. בשניהם היצירה מתחילה ברעיון, הרעיון הוא חזות הכל, לב לבו של התהליך, המגלם בתוכו את ה'מה' אני רוצה לעשות.
השלב הבא, הוא הסינופסיס (בקולנוע) או הסקיצה (באדריכלות), בו אנחנו מתרגמים את ה'מה' ל'איך'. לאחר שיש אישור לסקיצה, ניתן לפתח אותה לתהליך עבודה מפורט.
בקולנוע אנו מכנים זאת תסריט, ובאדריכלות, תכניות עבודה לביצוע.
מי יפיק את הסרט? ומי יביים אותו? זה כמו לשאול מי יבנה לי את הבית? ומי יפקח עליו? בשלב זה אנחנו המתכננים/תסריטאים יכולים רק להמליץ מניסיוננו, אך למעשה ההחלטה נתונה בידיו של הלקוח.}
תחום הקולנוע נושק לתחום העיצוב והתכנון. גם פה וגם שם, צריך לעצב פריים, שמשמעות הדבר, ליצור בחלל המצולם או בחלל שאתם תחיו בו, נוחות, עניין ויופי.

וואוו, גם אדריכלות, גם קולנוע, ממש חלומי.
עליזה, אנחנו הולכים להיות כוכבי קולנוע בלוקיישן הכי מדהים שיש. הבית שלנו.


אם גם אתם רוצים לגור בבית עם רעיון
צרו קשר עוד היום.


אהבתם את הכתבה?
הרשמו כאן לקבלת עדכונים וכתבות חדשות

 

מאיר תורג’מן

"הראה לי את דירתך ואומר לך מי אתה" עיצוב פנים ממלא את מה שבין קירותינו, חושף את פנימיותנו. לשם שינוי- אדריכלות ועיצוב פנים מאיר תורגמן L.shinuy@gmail.com נייד – 0528-367856


Comments

חיפוש לפי קטגוריה

תמונות