היום המומחים השונים רק מתחילים לדבר על כך שלתזונה נכונה ובריאה צריך לא רק להימנע ממאכלים הלא בריאים ולהגביל את כמות האוכל הנאכל ביום, אלה גם לשים לב מהיכן באים אותם פירות, ירקות ושאר מאכלים  שרוב התזונה שלנו בנויה מהם. 

מסתבר שטוב לאכול פרות וירקות  הגדלים בארצנו לא רק מפטריוטיות. אלה ירקות ופירות הגדלים בארץ, במיוחד  פירות שגדלים פה כבר אלפי שנים, כמו תמרים תאנים וכדומה, בריאים יותר בשבילינו ומתאימים יותר למערכת העיכול שלנו מאשר הפירות המיובאים. 
 
פירות של הארץ מחזקים את הגוף ומהווים סוג של חיסון במיוחד לדברים שהגוף צריך חיסון באזור המגורים שלנו. 
אך כפי שאומרים אין חדש תחת השמש והראיה ה''חדשה'' הזו היא למעשה רק חידוש של משהו עתיק ימים, משהו שאנשים ידעו והרגישו כבר מאות שנים קודם.
 
לא סתם התורה מקדשת במיוחד את הפירות הגדלים בארץ, ולא אננס, קיווי, ופרות אקזוטיים אחרים שנראים הרבה יותר ''מענינים'' אך מסתבר שפחות בריאים בשבילינו מאשר הפרי הגדל בארץ כבר אלפי שנים. 
 
חג ט''ו בשבט הוא הזדמנות מצוינת להיזכר בכמה פירות מיוחדים ובריאים נותנת לנו הארץ שלנו. כשאתם נוטעים עצים תבחרו טוב, ותשתלו את העצים שטובים לארץ הזו ושהאדמה שלה תהיה טובה להם. 
 
החג ט''ו בשבט הוא ללא ספק אחד מהחגים המתוקים ביותר בשנה וכל זה בלי טיפת סוכר מלאכותית. את כל המתיקות הזו נותנת לנו הארץ שלנו דרך הפירות.

 

מספר טיפים לאכילה נכונה של פירות:
1. את הפרות חשוב לאכול לחוד לפני האוכל. עיכול של הפירות נמשך בין 20 ל-40 דקות, תלוי בסוג הפרי, ולכן ממולץ להמתין כשעה לאחר אכילת הפירות ורק אז לאכול מזונות אחרים.

2. הרמב"ם אומר שמומלץ להקדים ולאכול את הפירות הקלים לעיכול קודם. וכן אפשר להפעיל את ההיגיון הפשוט. ברור שאבטיח קל יותר לעיכול מאפרסק. וענבים קלים יותר לעיכול מתפוח עץ. בארוחה אחת מומלץ לאכול עד 2-3 פירות.

3. ט"ו בשבט זה לא סתם חג חיבור לטבע, אלא דווקא חיבור לטבע ארץ ישראלי ולפירות ארץ ישראל. נכון להרבות בחג עצמו וגם בהמשך השנה, באכילת פירות מקומים, ארץ ישראלים. מכון שדווקא בפירות הגדלים בסביבה הקרובה לבן אדם יש את החמרים המיוחדים הנדרשים לחיזוק מערכת החיסון הטבעית.

 

אז חבל לפספס ולכן אני משתפת אותכם בשתי מתכונים טעימים וקלים, מפירות יבשים של ארץ ישראל:
 

כדורי גן עדן

מצרכים:
חצי קילו תמרים
חצי קילו תאנים
כוס וחצי צימוקים
כוס וחצי שקדים
וכוס וחצי או שתיים של אגוזי מלך
פתיתי קוקוס לקישוט.
הכמויות והסוגים של פירות יבשים יכולים להשתנות בהתאם למה שזמין לכם
   

אופן ההכנה:
טוחנים את כל הפירות היבשים במטחנת בשר (מקפידים לגוון בהכנסה למטחנה, ולא להכניס הרבה פירות מאותו הסוג בפעם אחת).
מהעיסה שנוצרה לאחר הטחינה, יוצרים כדורים קטנים ומגלגלים אותם בצלוחית של פתיתי קוקוס.
הכדורים שלנו מוכנים.
פשוט טעים ובריא

 
 

רולדה תמרים

 
לבצק:
חצי כוס שמן נטול טעם
כוס מים
כשלוש כוסות קמח
 
למילוי:
חצי מחית תמרים
חצי כוס אגוזים טחונים (לא חייב)
   

אופן ההכנה:
1. מכינים את הבצק ונותנים לו לנוח חצי שעה
2. מחלקים את הבצק לשתיים ומרדדים כל אחד מהם לריבוע. חשוב שהבצק יהיה דק ככול האפשר
3. מוסיפים את האגוזי מלך הטחונים למחית תמרים ומערבבים היטב.
4. מורחים את הבצק במחית תמרים בצורה אחידה. 
5. בעדינות מגלגלים את הבצק לרולדה
6. מסדרים את הרולדות על מגש מרופד בניר אפיה, חותכים ואופים כ-25 דקות
 
 
טיפ -
מי שרוצה לעשות את הרולדה עוד יותר בריאה אני ממליצה להוסיף לבצק שתי כפות מחמצת שאור ולתת לבצק לתפוח 3-4 שעות. 
 
בתאבון וחג ט'ו בשבט שמח

---

דורה לוי
טלפון: 0559782079
אתר:
עם טעם - לא רק אוכל
פייסבוק: "לוח שנה עם טעם"
מייל: yakovbthin@gmail.com

 

דורה לוי

מתמחה בבישול טבעוני ובריא, מנחת סדנאות בישול בריא


Comments

חיפוש לפי קטגוריה

תמונות