מדריך עסקיםלוח אירועיםדרושיםנדל"ןיד שניהרכביםהקניון הכתוםכתום TVהוספת עסק
התחברות

התחבר / הרשם



שכחתי סיסמא
חדשות
מזג האוויר

איך להקים אתר אינטרנט מעולה שהוא גם שיווקי וגם מוכר?


היום כבר ברור לכולם שכל עסק צריך אתר, ש"אם אתה לא שם אתה לא קיים", ואם מחפשים את העסק שלך ברשת ולא מוצאים- המשמעות של זה היא להשאיר את הלקוחות למתחרים שלך.

נכון, אבל מצד שני, "מה עוזר לי אתר אם אף אחד לא מגיע אליו?" עסקים רבים מעדיפים שלא להשקיע באתר, כי חבל על ההוצאה המיותרת, ממילא אף אחד לא יגלוש בו, כי איך ימצאו אותו? וגם- אם כבר נכנסו לאתר- יש המון מתחרים ברשת, למה שיבחרו דווקא בי?

אז אני רוצה לספר לך איך להקים אתר שכן יחזיר את ההשקעה! שכן יביא לקוחות חדשים, וכן ימצאו אותו בגוגל!

 

 


אז מה באמת חשוב באתר שגורם לו להביא לקוחות חדשים:

1. קידום בגוגל.
ככל שהאתר יהיה מקודם יותר בגוגל במילים הרלוונטיות- יגיעו אליו יותר גולשים. קידום מקצועי עולה עשרות אלפי שקלים, אבל אני רוצה לגלות לך מה אתה יכול לעשות בעצמך על מנת שהאתר שלכם יתקדם בגוגל מבלי לשלם לחברה מקצועית המון כסף... ארחיב על כך בהמשך.

2. עיצוב האתר וממשק משתמש.
על מנת שהגולשים יישארו באתר, יקראו את התוכן ויצרו איתך קשר- חשוב שהאתר יראה מזמין, אטרקטיבי, חדשני, מקצועי, אמין וברור. ממשק משתמש טוב הכוונה לאתר שכל הכפתורים בו מובנים, שקל להתמצא והניווט לכל דף ברור. בהמשך אתן טיפים נוספים איך לעצב את האתר. אתם לא צריכים להיות מעצבים גרפיים, אבל חשוב שתדעו מה נכון עבורכם ותוכלו לבקש את זה ממי שמקים לכם את האתר.

3. תוכן.
על מנת שהגולש יבין אותך וירצה להישאר באתר ולהתקשר- חשוב שהתוכן יהיה ברור. שההסבר על המוצר יהיה אטרקטיבי ובהיר. זה נשמע אולי מובן מאליו אבל לצערי נתקלתי פעמים רבות באתרים שאתה נכנס אליהם ולא מבין מה בעצם הם מוכרים. שצריך ממש להתעמק בכל האותיות הקטנות (מה שאף אחד לא עושה) בשביל להבין מה בכלל מוכרים שם. חשוב שבמבט ראשון, וזה כמובן קשור גם לעיצוב, יבינו מי אתם ומה אתם מציעים. התוכן חשוב גם לקידום בגוגל, כמובן וגם על כך ארחיב בהמשך.


אז כעת בוא נפרט את התכונות אחת אחת. תגלו שאלו דברים פשוטים מאוד, לא מסובכים, ולכל עסק יכול להיות אתר טוב, מקודם בגוגל ואטרקטיבי.

קידום בגוגל
על הקידום בגוגל ניתן לכתוב ספר שלם, זה הרי מקצוע בפני עצמו, אבל כעת ארחיב רק על הדברים החשובים בשבילכם. ראשית אומר שאני מדברת על קידום אורגאני ולא קידום ממומן. [קידום ממומן זה "גוגל אדוורדס" שמשלמים לגוגל על מנת להופיע בדף הראשון. אלו המודעות טקסט הקטנות שמופיעות לצד התוצאות הרגילות של החיפוש בגוגל.]

אם האתר שלכם מופיע בתוצאות הראשונות בגוגל הוא בעצם מגיע לחשיפה יותר גדולה, יותר תנועה באתר ויותר טלפונים לעסק... אז איך עושים את זה בלי לשלם אלפי שקלים לחברה מקצועית?

קידום אורגאני בגוגל מושפע מהרבה מאוד פרמטרים, לדוגמא- תקינות האתר שלכם, זמן הטעינה שלו, כמות הגולשים בו, זמן השהות של הגולשים בו, כמה קישורים יש מאתרים אחרים לאתר שלכם ועוד ועוד. אך הדבר אולי החשוב ביותר לגוגל הוא תוכן. גוגל לא יודע "לקרוא" תמונות או סרטונים. ועל מנת שהוא "יבין" שאתם רלוונטיים בנושא מסוים- יש לכתוב על הנושא הזה הרבה תוכן באתר. את זה אתם יכולים לעשות בעצמכם.

לפני שמתחילים לכתוב תוכן- חשוב לבדוק מה באמת הגולשים מחפשים. יכול להיות שאתם חושבים שהגולשים מחפשים משהו מסוים, לדוגמא "תזמורת חסידית" אבל בעצם הם רושמים את זה בגוגל בצורה אחרת לגמרי, לדוגמא רוב הגולשים רושמים "להקה לחתונה" או "להקת חתונות". אז גוגל מאפשר לנו לבדוק איזה מילים מחפשים בתחום שלנו וכמה מחפשים אותם בממוצע לחודש. היכנסו ל"כלי מילות המפתח" של גוגל (שנמצא בתוך מערך של גוגל אדוורדס, זה לא עולה כסף אבל צריך לפתוח חשבון) ובדקו אלו מילים מחפשים בתחום שלכם. הרבה פעמים יש תוצאות ממש מפתיעות שעשויות להשפיע על כל האתר שלנו ואפילו על העבודה שלנו. נוכל לגלות דרך הכלי הזה למה אנשים זקוקים, מה מעניין אותם, ומה כדאי למכור...

לאחר שבדקנו מה המילים הרלוונטיות- יש להכניס אותם לאתר.  איפה? במתה תג, בכותרות, בתפריטים ובתוכן. אז איך עושים את זה:

1. מתה תג (קוד באתר, לא מופיע באתר עצמו):
בכל דף באתר יש להכניס 3 פרמטרים:
o Title(כותרת) הכותרת הזו תופיע בשם של הלשונית בדפדפן
o Description(תיאור) תיאור קצר הכולל את שמכם ומה השירות/ המוצר שלכם. כדאי לשים טלפון. תיאור זה מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, בהסבר שמתחת לקישור.
o Keywords(מילות מפתח) בכל דף כדאי לשים את המילים שמתאימות לאותו דף- עד 20 מילים, עדיף פחות.

2. תפריטים וכותרות:
את המילים החשובות שאתם רוצים לקדם כדאי לשים בתפריט. שלא יהיה רק תפריט רגיל (דף הבית | אודות | גלריה | צור קשר) אלא שיהיה תפריט נוסף של המוצרים שלכם, למשל: תיקון מזגנים | התקנת מזגנים | ייעוץ ותכנון מזגנים וכו'.
בכל דף כזה חשוב להכניס שוב את הכותרת שתהיה השם של הדף. כותרות מגדירים באתר 1Hו- H2 על מנת להגיד לגוגל "זוהי כותרת".

3. תוכן:
את המילים שמצאתם רלוונטיות ושמחפשים אותם יש להכניס לתוכן כמה שיותר. ולהקפיד על תוכן מעניין וברור לא לדחוס סתם מילים בלי קשר...

הערה חשובה- קידום בגוגל לוקח זמן, יש להתאזר בסבלנות. גוגל סורק את האתרים בערך אחת לשבועיים, כל פעם זה מתקדם עוד קצת. דבר נוסף- בכל תחום יש תחרות אחרת, ככל שהתחרות יותר גבוהה כך קשה יותר להתקדם בגוגל. אם יש תחרות גבוהה בתחום שלכם- ההמלצה שלי היא להיתפס ל"נישה" מסוימת, לבחור מילה שיש עליה פחות תחרות ואותה לקדם.


עיצוב וממשק משתמש
נכון, אתם לא מעצבים גרפיים אבל חשוב שתבינו כמה העיצוב משפיע על הגולש. עיצוב יפה, אטרקטיבי ומזמין משאיר תחושה של עסק מקצועי ואמין שניתן לסמוך עליו. בכל תחום יש לעצב את המסר של אותו עסק ולבחור את הצבעים והקווים המעבירים מסר זה. אם הגולש נכנס לאתר שהוא לא מבין מה רוצים ממנו, או איפה ללחוץ הוא יברח מהר. אגב, גם מוסיקה באתר מעצבנת לרוב את הגולשים. ההמלצה שלי היא לתת לגולשים לבחור בעצמם אם הם רוצים מוסיקה, אל תפעילו מוסיקה אוטומטית כשנכנסים לאתר שלכם. רק מי שרוצה יפעיל את המוסיקה. לא כדאי  לכפות את הטעם שלכם על הגולשים.

בהקשר של ממשק משתמש חשוב וכדאי שיהיו באתר שני תפריטים שונים:
1. תפריט ראשי הוא התפריט הרגיל שכולם מכירים ומחכים לו- דף הבית, אודות, מאמרים, גלריה, המלצות, צור קשר.
2. תפריט שני הוא החשוב יותר- הן לקידום בגוגל והן לגולשים על מנת שיבינו מה אתם מוכרים וימצאו את מבוקשת במהירות. (לעיתים קרובות משמיטים אותו וזה ממש חבל) תפריט זה מכיל את רשימת השירותים שלכם, או רשימת קהלי היעד אליהם אתם פונים. ככל שהגולש מרגיש ממוקד יותר ככה הוא ירצה יותר לרכוש. למשל פסיכולוג יעשה רשימה של קהלי היעד שבהם הוא מטפל "טיפול בבני נוער", טיפול משפחתי", "טיפול זוגי" וכו'- ככה הגולש ירגיש שהנה כאן, הוא מצא את מבוקשו.


תוכן
התוכן באתר ממלא שני צרכים:
1. שיווקי - פניה לגולש
2. קידום בגוגל

קודם כל- אל תשאירו את האתר שלכם ריק! אני רואה עסקים רבים שהשקיעו בעיצוב ובבניית האתר ואז כל הדפים ריקים, ללא תוכן. ממש חבל. הזמן עובר והאתר שלכם יכול היה להתקדם בגוגל...

האתגר הוא לכתוב תכנים שגם ימלאו את הכללים של הקידום בגוגל ויכילו את מילות המפתח שמצאנו וגם יהיו מעניינים, שיווקיים ומשכנעים.

אם אתם לא יודעים איך לעשות זאת תנו לאיש מקצוע לכתוב, אבל אל תשאירו את האתר ריק!

ואם אתם כן כותבים ההמלצה שלי היא לכתוב תוכן בשפה ברורה, בגובה העיניים. אין צורך בשפה גבוהה אלא אם כן אתם עורכי דין... כיתבו כמו שאתם מדברים, דברו מהרגש, הסבירו לגולש מה התועלת שיצא לו מרכישת המוצר או השירות.

כאשר אתם ניגשים לכתוב דף תוכן באתר- כדאי שיהיו בפניכם מילות המפתח שאותם אתם רוצים להכניס. שתהיו ממוקדים איזה מילת מפתח אתם רוצים לקדם בדף זה ואיזה שירות או מוצר אתם רוצים למכור.

המבנה המומלץ לכל דף תוכן:
1. הקושי של הלקוח הפוטנציאלי, מהי הבעיה שלו. (אפשר לכתוב את זה בשאלות, לדוגמא- "הזוגיות שלכם מתפרקת? האהבה דועכת?"
2. הפיתרון שלכם לדוגמא-  "טיפול זוגי משותף פעם בשבוע יכול להחזיר את האהבה והשמחה לחייכם!"
3. איך אתם תוכלו לעזור, הסבירו איך זה עובד.
4. הסבירו למי בדיוק זה מיועד
5. למה דווקא אתם? מה מיוחד בכם? תארו את הניסיון שלכם
6. אל תשכחו תמיד בסוף להניע לפעולה, לשים טלפון או קישור ללינק יצירת קשר..
זהו. האתר שלכם בדרך הנכונה!







 

 



 
אילה עיצובים
סטודיו לשיווק וגרפיקה עיצוב ובניית אתרים, תדמית לעסק שלך, באנרים פרסומיים בפלאש וכל עיצובי הדפוס.

אתר: http://ayaladesign.co.il/
מייל: ayala@ayaladesign.co.il
טלפון: 02-9973861

 

 






 

 


תגובות כתוב תגובה
 




מאמרים נוספים


 

נמפיאה
 

שיר למענך

 
קרן עוזרי

 

 

רחל ששון  

צימר השומרון

 

תכנון והקמת גינה- שלבים מרעיון לביצוע
נמפיאה משתלות בע"מ
"ההשראה שלי היא הבריאה" - שיר למענך ריקי אוגול נמצאים לפני בנייה / שיפוץ חדש? חומר למחשבה keren-or אדריכלות ועיצוב פנים  אם הבנים שמחה על אימהות ודרכי רפואה נוף, אוויר ואווירה: צימר חדש בשומרון