מדריך – שיווק דיגיטלי למתקיני מזגנים

מתקין מזגנים - הוא בעל מקצוע ייחודי המאפשר התמחות נישתית בעולם הטכנאות והמזגנים, כאשר למקצוע אין תחליף אלטרנטיבי ראוי, ורק מי שצבר ניסיון והכרות רבת שנים עם עולם המזגנים הדינאמי, יוכל לקיים את תפקיד מתקין המזגנים נאמנה.

אך לא מספיק להיות מתקין מזגנים מומחה, כי אם אין לקוחות שמכירים את המומחיות – במה היא תועיל? כל מתקין מזגנים יודע, כי כדי להתפרנס בכבוד, הרי שהוא צריך קהל לקוחות שמכיר בכישוריו ויודע את פרטי הטלפון שלו במקרה הצורך, אבל איך בדיוק הופכים מאדן אנונימי אלמוני למתקין מזגנים מפורסם?

ישנם כמה דרכי שיווק עצמי שמתאימים במיוחד למתקיני מזגנים:

הקמת אתר בגוגל

מי שבאמת רוצה להיות אורטוריה בתחומו, יכול פשוט להתחיל מתחילה, ולפנות בדרך הטכנולוגית המבוקשת בשוק.

אם פעם, בשביל לחפש מתקין מזגנים היו פותחים את ספר הטלפונים או המקומון השכונתי, הרי שהיום, רק דור העבר מתעסק עם דפים פיזיים. החיפוש כולו הפך להיות וירטואלי, ואם מישהו קנה מזגן והוא מחפש מתקין – הרי שהוא פשוט מקליד "מתקין מזגנים" בגוגל ובוחר משם את מי שנראה לו מתאים.

אם נראה כי הקמת אתר היא פתרון פשוט – הרי שצריך להבין, כי הקמת האתר היא רק תחילת הדרך. הרי כאשר נעשית שאילתת החיפוש בגוגל של 'מתקין מזגנים' מדוע תופיעו דווקא אתם בתוצאות? איזה יתרון אורגני יש לכם על פני מתקיני מזגנים הוותיקים ברשת או גדולים ממכם בניסיון ובהקלקות? 

הסטטיסטיקה טוענת, כי רק 10-20% מהגולשים עוברים לדף השני בגוגל, ורק 5-10% מן הגולשים ממשיכים גם לדף השלישי והלאה. אף אחד לא אוהב להתאמץ, להקליק ולטרוח בחיפושים ובנבירות מעמיקות, אין שום סיבה כי המחפשים לא ימצאו את מבוקשם ואת איש המקצוע המועדף עליהם בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל, וכיון, שמתקני מזגנים יש הרבה, הרי שללא עבודה מתאימה האתר שלכם ידחק אי שם לדפים בלתי ידועים, מאבד את הסיכויים שמישהו יגיע אליכם אי פעם דרך האתר.


האם המצב הפיך?

וודאי שכן. בהשקעה רבה, עם תקציב ומשאבים, ניתן להשקיע בקידום אורגני – טבעי, או בקידום ממומן שיקפיץ אתכם לראש הדף באופן מלאכותי - על פי הסכום שתואילו לשלם לגוגל, הדבר דורש השקעה אינסופית, עבודה מרובת צוות, מעקב, בקרה ואופטימיזציה, ומעל הכול – תקציבים לטווח הארוך.


קידום ברשתות החברתיות

אם פעם שני חברים היו רוצים לשוחח על נושאים ברומו של עולם – הם היו נפגשים על כוס קפה במסעדה שקטה בתל אביב. היום, צריך רק פלאפון, פייסבוק ואינסטנגרם – והחיים החברתיים מקבלים הקשרים ווירטואלים עמוסים בתוכן וחברויות.

קידום ברשתות החברתיות, מזכיר בגלגולו הנוכחי את ה'מפה לאוזן' הוותיק, חבר אחד ממליץ, חבר שני גם הוא, והשם שלכם יכול לרוץ בשופי, אך גם כאן נוצרות כמה בעיות שמפריעות את הקידום בחומות מגבילות:

א. תעשיית הרשתות החברתיות הפכה גם היא זה מכבר לממומנת, כך שאי אפשר להסתפק בהעברות טבעיות בלבד. מי שרוצה לגדול ולהיות מוכר – חייב גם לשים תקציב לא קטן על קידום ממומן בפייסבוק, כדי להיות קיים.

ב. קשה מאד לקבל המלצות מאנשים. זה לא שהם לא היו מרוצים ממך, הם פשוט שכחו את הטלפון שלך שניה אחרי שעזבת, או סתם היה להם חם נורא בדיוק כשבאת, כך שהמלצות הם מזעריות יחסית להצלחות – ולעולם אי אפשר להסתמך רק עליהן.


האפשרות המומלצת והרלוונטית ביותר, היא רישום לאינדקסים מוכרים

כאשר נרשמים לאינדקס מוכר בתחומו, עם בעלי מקצוע מומחים בלבד בתחום מתקיני המזגנים, הרי שמקבלים בהרשמה פשוטה – קידום מאסיבי ויעיל.

האינדקס, שמוכר כיעיל ומומלץ, מקבל מעצם היותו אתר אינדקס 'פוש' וקידום בגוגל. בנוסף, כיון שהאינדקס מרכז בתוכו מידע יקר ערך רב, הרי שהוא מופיע בדרך כלל בתוצאות ראשונות בגוגל, ועם המלצות מגוונות של גוף חזק ומאגד. האינדקס המקצועי בנוסף לקידום שהוא מהווה – נותן גם כמעין 'חותמת אמינות' וכביכול מעיד על איכות החברים בו, כיון שלא כל אחד יכול להיכנס כחבר באינדקס, רק מי שמקצועי באמת.

גם לקוחות יאהבו יותר להתעסק עם מי שמופיע באינדקס מסודר, זה מעניק להם ביטחון, כי הם יודעים שבכל בעיה ש(לא) תיווצר – הרי שיש להם גוף מקצועי מוכר שהם יכולים לפנות אליו, ולא רק מספר טלפון של מתקין מזגנים בלתי מוכר.

ועוד בונוס אחד לסיום: האינדקס מאפשר למתקיני המזגנים – להיות מבוקשים ברמה ארצית, בטירגוט מותאם אישית לפי אזור המחפש, כך שהרישום לאינדקסים, הוא הפתרון האולטימטיבי לקידום עצמי ולהגעה למגוון לקוחות מרוצים.

x עסקים קופונים TV מאמרים שירותים צור קשר