המחיר שתשלמו על ישיבה לא תקינה מול המחשב, וכיצד תרגול יומיומי יסייע לכם לתקן את הנזקים שהיא גורמת

אחת מן ההשלכות הרבות של ישיבה לא נכונה מול המחשב זכתה לכינוי "צוואר טכני", והיא מתאפיינת בהפעלת לחץ לא תקין על השרירים והחוליות, מה שעלול להוביל לכאבים, נוקשות בשרירי הצוואר, הגב והכתפיים, בעיה שעלולה להחמיר ולגרור פתולוגיות משניות, ביניהן כאבי ראש, התכווצויות בצוואר, מפרקים חורקים ואפילו פגיעה בעמוד השדרה.

כמקדם אתרים, אני נדרש לעבוד שעות רבות מול המחשב. תמיד ייחסתי את כאבי הגב והצוואר למשהו שמאפיין את המקצוע שלי, אך ככל שגברו הכאבים, הרגשתי שגם מנחי הגוף והיציבה שלי משתנים, מה שהשפיע על מפרקים נוספים בגופי וגרם לי להרגיש פחות חיוני, ואם להיות כנה, חשתי מבוגר לגילי.

לישיבה יומיומית ממושכת בתנוחה לא נכונה מול המסכים יש מחיר. נזקים נוספים שעלולים להיגרם כתוצאה מישיבה לא נכונה כוללים חוסר איזון בין שני צידי הגוף שעם הזמן יגרום לעקמת בעמוד השדרה, שאופיינית למי שמבלה שעות מרובות בישיבה מול מסך, עומס צווארי כתוצאה מזווית צפייה שלא תמיד מותאמת באופן מדויק בעמדת העבודה, עומס על הגב התחתון שנובע מישיבה שמדגישה נוחות על חשבון מנח גוף נכון ונוקשות של מפרקי הגוף עקב חוסר תנועה מספקת.

בהעדר פעילות גופנית יומיומית, שנועדה לתקן את המעוות, מנחים לקויים עלולים להשתרש ולהשפיע על עמוד השדרה ומנח הגוף למשך שנים. התשובה לכך איננה הפחתה בשעות העבודה, אלא רכישת הרגלים נכונים, פיתוח תודעה למנח הגוף בזמן העבודה, וחשוב מכך, תרגול יומיומי של פעילות גופנית מתקנת.


רבע שעה של תרגול יומיומי לשיפור איכות החיים

תרגול צ'י קונג מהווה פתרון תנועתי מושלם עבור מי שיושב שעות רבות מול המחשב

לשמחתי פגשתי את אמיר פרלמן – מייסד מדיקל צ'י קונג ישראל, מדריך ומטפל באמצעות צ'י קונג טיפולי.

אמיר לימד אותי תחילה לפתח מודעות לחוסרי איזון שונים שהשתרשו בגופי כתוצאה מיציבה לא נכונה ומנחים שונים שאני מבצע במסגרת עבודתי ובחיי היום יום מבלי שהבחנתי בכך. לאחר מכן הוא הראה לי כיצד לחלק את המשקל באופן שווה בין כפות הרגליים כאשר אני עומד ואיך לשבת זקוף במנח נכון בו השרירים והשלד מחזיקים את הגוף, כך שמשקל הגוף לא גורם לגב שלי להתעגל ולקרוס, מה שעלול לאורך זמן לפגוע בחוליות עמוד השדרה ולהגדיל את הסיכון לפריצות דיסק.

פרט לכך, מתוך היכרות עם שגרת היום שלי, בחר אמיר ללמד אותי כיצד לבצע פעולות מורכבות יותר. למדתי איך לחלק עומסים באופן שווה כאשר אני נדרש לסחוב את הקניות מהסופר יחד עם הילדים, וכן למדתי לבצע תרגילי תנועה שמגמישים את הגוף ומאפשרים לנוזל סינוביאלי לשטוף את המפרקים שלי.

הודות לכך אני מרגיש זקוף, נינוח, רגוע, ואפילו אישתי אומרת ששפת הגוף שלי משדרת פתיחות ושלווה.

לבסוף, אמיר הנחה אותי כיצד לבחור כיסא שמתאים לי ולאופי העבודה שלי, מזרון וכרית שמתאימים למבנה הגוף שלי, ונעליים שימתנו את רמת השחיקה בכפות הרגליים שלי ויקנו לי יציבות ותמיכה מרבית למפרק.

אמיר לא הפסיק להזכיר לי, שהכי חשוב לתרגל, ואני כמו תלמיד מצטיין, שילבתי את תרגול הצ'י קונג בשגרת היום שלי. גם בתקופות של סגר או בידוד המשכתי לבצע תרגולים פשוטים בבית בעזרת סרטונים שאמיר מעלה לאתר של מדיקל צ'י קונג ישראל, ובזכותם הצלחתי לשפר את היציבה ולהפחית מהעומס על עמוד השדרה בתרגול של 15 דקות ביום. בסוף המאמר אשתף אתכם בחלק מהתרגולים האהובים עלי, שהועילו לי במיוחד.

בזכות העקביות וההתמדה חיזקתי את הגוף ושרירי הליבה. אני מרגיש שהיום הגוף שלי אסוף ולא רופס.

להלן סרטון המדגים תרגול פשוט באמצעות גומייה שכל אדם יכול לבצע ב 10 דקות ביום בביתו. 


3 דקות תרגול שאם נתמיד בהם יומיום לפני ואחרי העבודה נוכל לחסוך לעצמנו דלקות בשורש כך היד וכן כאבים בצוואר ובשכמות.


סרטון נוסף - מתיחות ותרגול לאיזון שני צידי הגוף, צ'י קונג לטיפול בעמוד השדרה השלד והגידים להלן חמש תנועות פשוטות למתיחה רכה ומאזנת המטפלת בכל מכלולי השלד והיציבה.


מעוניינים ללמוד יותר? לחצו כאן והרשמו לסדנת "שלד גידים ומפרקים" במדיקל צ'י קונג ישראל 


יהודה מילוסלבסקי, מקדם אתרים

https://yehuda.marketing

x עסקים קופונים TV מאמרים שירותים צור קשר