מדריך עסקיםלוח אירועיםדרושיםנדל"ןיד שניהרכביםהקניון הכתוםכתום TVהוספת עסק
התחברות

התחבר / הרשם



שכחתי סיסמא
חדשות
מזג האוויר

בחזרה לבית הספר - התמודדות הומאופתית עם נושא "הקשב והריכוז"

 

אדל אמינוף

עם חזרתו של ילדנו למסגרת בית הספר ישנה שמחה מהולה בחשש- איך יסתדר (בלימודים, חברתית וכו'), איך יתנהג, איך יקבלו אותו המורים החדשים והאם יסייעו לו בדרכו די צורכו?
 

כיום, ההתמודדות עם נושא "הקשב והריכוז" היא קשה בשל סיבות רבות, ביניהן גם שינוי הרגלי הצריכה של הילדים ושלנו בנושאי תקשורת, תזונה, פעילות גופנית ועוד. הרגלי הצריכה מאופיינים כולם במיידיות ומהירות- כמו התפרקותו של הסוכר בגופנו.
 

בעניין התקשורת, אני מדברת בעיקר על מסכים. מסכים שונים מספקים לילדינו תכנים, מעניינים יותר ומעניינים פחות, איכותיים יותר או פחות- תכנים המסופקים להם בתאטרליות, צבעוניות מרובה ובעיקר- בקצב מהיר יותר (התואם את קצב החשיבה שלהם). עם המסכים הללו מתמודדים המורים (וההורים) של ימינו וצריכים, באמצעים שהם לפעמים לא עדכניים, לספק אתסקרנותו של הילד המודרני. יש מורים המצליחים יותר ויש המצליחים פחות.   



הכיצד נצפה שילד יאט את הקצב ויגלה עניין ממושך (45 דקות-שעה-שעתיים) באותם תכנים שהמורה מעביר? ובכלל- כיצד יגלה עניין בתהליך למידה ממושך (או בתהליך ממושך כלשהו בחיים- בעידן זה)?!


דחיית סיפוקים ולמידת ערכו של תהליך ממושך שבו משקיע הילד אנרגיה וזמן- אינם על סדר היום המודרני לצערנו הרב.

זאת ועוד- התזונה היום (שגם היא מושפעת מהתקשורת והפרסומות המרובות) הופכת דלילה יותר ויותר בויטמינים החיוניים לגדילתו של הילד ובחומצות שומן החיוניות לתפקוד המח.  התזונה הפכה ממריצה ומבוססת על סוכרים וחומרים ממכרים אחרים וצבעי מאכל הפוגעים בתפקוד המח וברוגע של הילד.

תנועתיות- הישיבה הממושכת מול מסכים וחוסר בפעילות פיזית ובתנועה- גם כן משפיעים לרעה על ילדים, שכל הווייתם היא תנועה מתמדת, התפתחות וזרימה מתמשכת.
הלוואי ומערכת החינוך שלנו היתה גמישה יותר ומספקת שיעורים תוך כדי תנועה ומאפשרת גירויים ואמצעי למידה יותר חווייתיים, אך לא כך נחלת כלל בתי הספר במערכת החינוך. אט אט שומעים כינויים ושמות הניתנים לילדים- תוויות והגדרות כגון: "ילד עם בעית קשב וריכוז", "היפראקטיבי", "בעייתי" ועוד.


לעתים יש בעיה "אמיתית" כלשהי הדורשת טיפול מעמיק וממושך, הן ברמה ההתנהגותית והן ברמה התרופתית. 
לצערנו, הפתרונות הקיימים ברפואה הקונבנציונאלית היום הם מאוד אגרסיביים מבחינת השפעתם על המערכת ויוצרים תופעות לוואי רבות, כגון: ירידה בתאבון, ישנוניות יתר, ולאחר כמה שעות מתפוגגת השפעתו, וגורמת דווקא פעילות יתר והתפרצויות של אלימות- בחלק מהמקרים.
לשימוש בתרופות הללו- כגון ריטלין וקונצרטה, יש גם השלכות לטווח הארוך בחייו של הילד.
אחת מן ההשלכות היא דפוס של מציאת פתרון רגעי- בדמות השתקה זמנית ודיכוי זמני של פעולות של המח. 

  המח, כמערכת השליטה והבקרה שלנו, מהווה איבר עדין ומורכב שעד היום רבות הקושיות והתהיות לגבי תפקודו, ורבה אוזלת היד של הרפואה המערבית בנוגע לתחלואים הקשורים בו. 
בעוד הקושיות רבות והפתרונות מעטים, ורב הנסתר על הגלוי, הפסיכיאטרים נותנים תרופות להעלאה והורדה של הפרשה של חומרים מסוימים במח כדי לאזן תפקודים של האדם, בעוד האיזון הזה הוא כה עדין שכל הפרה שלו, או כל התערבות חיצונית גסה- משבשת את פעילות המח וגם פעילותן של מערכות רבות אחרות בגוף.  



לידיעתכם: יש אלטרנטיבות! אפשר לעשות עוד הרבה לפני (וגם אחרי או תוך כדי) שמגיעים לשימוש בתרופות, שהן נגזרות של סמים. מלבד שינוי תזונתי, ושינוי בהרגלי הצריכה (והצריחה/דרישה לסיפוק מיידי של צרכיהם) של הילדים, שאולי יהיו קשים ליישום לחלק מההורים, יש אפשרויות נוספות. 

כאן נכנסת לתמונה ההומאופתיה: היא עדינה, פועלת במישור הרוחני ומאזנת ובכך יוצרת גם איזון פיזי, ללא תופעות לוואי. ההומאופתיה מותאמת אישית לכל אדם על פי אופיו הפיזי והנפשי , פונה לשורש הרוחני של הבעיה ובכך מהווה טיפול מאזן אישי ומדויק. הטיפול ההומאופתי מביא לשקט פנימי ולבריאות כללית.

 

אציג מקרה בפשטות:

הגיע אלי ילד בן 7 הנמצא בכתה ב' בבית ספר לחינוך מיוחד. אמו הגיעה אלי מאחר שהוא "לא יכול לקחת ריטלין, כי זה עושה לו את ההיפך ואין לו פתרון". הוא ילד רגיש מאוד וחמים ואוהב, אך גם אלים וחסר סבלנות. הוא מתפוצץ כשמכעיסים אותו ואז הופך את הכתה. הוא ילד חכם מאוד ולא מתאים שיהיה בבית ספר מיוחד, אך לא יכולים להכיל אותו ואת ההתנהגות שלו בבית ספר רגיל.

לאחר תשאול שארך כשעה וחצי רשמתי לו תרופה הומאופתית העשויה מצמח כלשהו וקבעתי להם מעקב לאחר כחודש. והילד הסכים לא לשתות קולה למשך החודש הראשון לפחות והתחלנו בטיפול.

לאחר התחלת הטיפול ההומאופתי האמא דיווחה שבשבוע הראשון לטיפול הילד נראה נסער מאוד, אך מצד שני הביע האת סערתו בדרכים קצת יותר מתונות ופחות אלימות, "הוא דיבר יותר".

במעקב לאחר חודש האמא הגיעה ודיווחה שהצוות בבית הספר מופתע מהשינוי לטובה ושאלו: "מה עשינו לילד?"  הילד עבר שינוי מדהים בהתנהגות: הוא רגוע בהרבה, עוזר בכתה לילדים אחרים, הוא לומד יותר. היא שאלה- "כל זה מהכדורון הקטן הזה? יכול להיות?"

לאחר שנה של טיפול, העבירו אותו לבית ספר רגיל לכתה משלבת. לאחר עוד כמה שנים, כאשר כבר הפסיק את הטיפול, שמעתי ממקורבים שהפך לתלמיד מצטיין גם בלימודים וגם ברמה החברתית, הפך ממש מנהיג.
הוא בחר בתחום ספורט, שבו הצטיין, הגיע לאליפויות בארץ (הוא מצא דרך לנתב את האנרגיה הפנימית החזקה שהיתה בו) וזכה בתחרויות.
היום הוא בחור בוגר עם תחושת הצלחה, נתינה ועוצמה שאין כדוגמתה.

 

זהו מקרה אחד מיני רבים שבו הבעיה הפנימית והשורשית מקבלת התייחסות בצורת תרופה הומאופתית ומתרחש נס מול העיניים.
ולא, זה לא בגלל שהפסיק לשתות קולה.


אני מודה לאל על ההומאופתיה שמאפשרת לנו לראות ניסים בתחומים רבים.
 


בברכת שנת לימודים מוצלחת.
 




אדל אמינוף RCHom

מטפלת בהומאופתיה כבר 15 שנה
בכפר אלדד, ירושלים, רחובות ותל-אביב.

טלפון: 050-4554669
אתר: http://bit.ly/1pFDJ82
מייל: adelle@drortec.com


תגובות כתוב תגובה





 


מאמרים נוספים


אשל

 

 

וידאו בדק בית

 
מסעדת הצ'אנס האחרון

 

 

כתר מלכות הגיטרה

 

מור לנוער


"עלינו על הדרך האקולוגית"
משפחת אשל המשפחה הירוקה אחד

טיפים לבדק בית בשיטת עשה זאת בעצמך

על תמרים ומסעדנות משובחת l מסעדת הצ'אנס האחרון

 


מספר טיפים לתחזוקה נכונה של הגיטרה


"צדיק ורע לו" - על עצבנות דתית של מתבגרים